Samen ondernemen
doe het met ROVé 

Administratiekantoor ROVé Beuningen voor uw administratie en belastingzaken    


Als administratie en advieskantoor ondersteunen wij onze cliënten met hun financiële administratie, belastingzaken en ondernemersadviezen die voornamelijk in de regio Nijmegen - Arnhem zijn gevestigd. Vanuit ons kantoor in Beuningen, Gelderland zijn wij werkzaam voor ondernemers en particulieren.


Ieder individu en elke onderneming is uniek, met specifieke behoeften en wensen.

Daarom stellen wij samen met onze cliënten een op maat gemaakt wensenpakket samen. Of u nu zelf een deel van de administratie wilt doen of de volledige administratie aan ons wilt uitbesteden, we houden rekening met uw wensen.  In het geval dat u zelf ervoor kiest om een deel van de administratie te verzorgen, kunnen onze werkzaamheden beperkt blijven tot bijvoorbeeld het controleren van uw administratie en belastingzaken. Wij bespreken samen met u wie welke taken op zich neemt, terwijl wij het overzicht bewaren om te garanderen dat alles vlekkeloos verloopt. 

Hoewel wij in het digitale tijdperk leven begrijpen wij het belang van persoonlijk contact. Mocht u behoefte hebben in een fysiek gesprek, dan maken wij daar uiteraard tijd voor. Uw tevredenheid en vertrouwen staan bij ons centraal. 










Meer informatie treft u onderstaand aan. Heeft u desondanks nog vragen of wilt u een afspraak maken dan kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.







Onze cliënten zijn voornamelijk actief in het M.K.B. als ondernemer,  z.z.p.-er of vrije beroepsbeoefenaars waarvan de meeste in en rondom Nijmegen zijn gevestigd.

Door de vergaande automatisering vormt de afstand geen probleem en verzorgen of controleren wij  uw boekhouding en belastingaangiften dat op een veilige plaats in de cloud staat. Naast de gebruikelijke communicatiemiddelen zoals email en whatsapp kunnen wij online met elkaar communiceren, dat bespaart reistijd en kosten. Afstand is daardoor niet meer van belang.



 


  

 ADMINISTRATIE

Een administratie moet aan bepaalde richtlijnen voldoen maar kan ook de situatie van uw onderneming aangeven. 
Is de omzet volgens verwachting of  is er een overschrijding van de bedrijfskosten. 
Op basis van deze uitkomsten kunt u bijvoorbeeld investeringsbeslissingen nemen of de uitgaven bijsturen. Dat kan alleen wanneer de administratie tijdig is bijgewerkt. Met onze online administratie is dat mogelijk. 



BELASTINGEN

Naast de inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting hebben de meeste ondernemers ook te maken met  omzetbelasting en loonbelasting. 

Als u teveel tijd kwijt bent aan nevenzaken, wordt u afgeleid van uw eigenlijke werk en kan uw bedrijf niet efficiënt opereren. 
Administratie en Advies ROVé kan u al dit rekenwerk uit handen nemen.




ADVIES

Elke ondernemer stelt zich de vraag of dat de onderneming "goed draait".
Dat geldt niet voor de huidige situatie maar ook voor de komende jaren, wat zijn de verwachtingen en moeten er nog acties worden ondernomen om goed rendement uit de onderneming te krijgen. 
ROVé  neemt u deze extra taken uit handen, zodat u alle aandacht kunt besteden aan de activiteiten waar u echt goed in bent!







Naast het financiële en fiscale zaken verzorgen wij ook salarisadministraties. Mocht de ondernemer een zakelijke vraag hebben dan maken we daar altijd tijd voor. Het oplossen van een vraagstuk geeft ons altijd de meeste voldoening. 


                                  Overzicht minimumlonen 






Dit jaar zijn er weer wat regels gewijzigd. 
Zo is de arbeidskorting verhoogd, heb je een relatief laag salaris dan kan het een 'voordeel' opleveren van € 480 per jaar.

Maar de grootste aanpassing kan het salaris zijn. Voor het minimumloon maakt het nu niets uit of dat je 40, 38 of 36 uur per week werkt.  Dat verandert per 1 januari 2024, dan moet het salaris per gewerkte uur worden verloond. Voor bepaalde groepen werknemers kan dat een stijging van het bruto maandloon betekenen van €  231 per maand. Naast deze stijging moet de werkgever hierover een hogere pensioenpremie afdragen terwijl de sociale premies voor de werkgever eveneens stijgen. Globaal kan dat de werkgever € 300 per maand meer kosten. 
Hou met deze wijziging rekening bij het calculeren van opdrachten, het afgeven van offerten en het berekenen van de winstopslag!!


Overigens is het verstandig dat, gelet op de prijsschommelingen van goederen en hulpmaterialen, de bedenktijd van een offerte niet te ruim te nemen. Prijsstijgingen van 10 tot 25% vormen geen uitzondering meer.  Bekijk of dat het mogelijk is om de offerte onder voorbehoud van prijswijzigingen af te geven, pas desnoods uw algemene (levering) voorwaarden aan. 


Uit een recent onderzoek door de SRA, een netwerkorganisatie van 370 zelfstandige accountantskantoren, is gebleken dat de winst in het MKB al 3 jaar aan het dalen is. Oorzaken hiervan zijn de Coronacrisis, energiecrisis en extreme inflatie. Het is daarom nog belangrijker om de meest recente cijfers van uw onderneming onder de loep te nemen. Neem tijdig actie en overleg desnoods met uw administratiekantoor of accountant welke maatregelen genomen moeten worden. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met administratie en advies ROVé in Beuningen



Even schrikken
Herinnert u het probleem van CrowdStrike nog?  Een cyberbeveiliger waarvan heel veel bedrijven en particulieren gebruik maken. Door een fout in een update blokkeerden miljoenen Windows-computers, het gevolg ervan het vliegverkeer werd ontregeld, ziekenhuizen moesten operaties uitstellen en veel overheidsdiensten zaten met de armen over elkaar. Het probleem kan niet met een nieuwe update worden verholpen maar schijnt handmatig te moeten worden opgelost. De "oplossing" is erg ingrijpend en de kans dat het gehele systeem definitief wordt ontregeld is aanwezig. Zorg er daarom voor dat uw computer automatisch een systeemherstel kan uitvoeren, controleer of dat het ook gebeurd. Uiteraard is het ook belangrijk dat u regelmatig een backup maakt van uw bestanden. De impact van de gevolgen kunnen voor een kleine onderneming net zo groot zijn als een grote onderneming. 


Hoe kiest u een administratie- of accountantskantoor?
Het belangrijkste is dat u goed met uw adviseur van het kantoor kunt communiceren en gemaakte afspraken ook worden nagekomen. Uiteraard zijn de vakkennis en de kosten (tarieven) erg belangrijk. Als administratiekantoor proberen wij altijd hieraan te voldoen, garanties zijn immers bij geen enkel administratie- of accountantskantoor te krijgen. Gemaakte afspraken inzake onze dienstverlening zetten we van te voren op papier en brengen ook in kaart welke andere werkzaamheden periodiek of incidenteel moeten worden gedaan. Hierdoor komt u achteraf niet voor verrassingen te staan. Als klein kantoor zijn wij flexibel in onze werktijden. Mocht u overdag geen tijd hebben dan kunnen we voor in de avonduren een afspraak inplannen. Benieuwd? Neem dan vrijblijvend contact op met Administratie- en Advies ROVé in Beuningen. 

 
 
 
E-mailen
Bellen